Luisteren! Of zenden als Kip zonder Kop?

We vinden verkopen vaak lastig. Dat komt omdat we “verkopen” als een Kip Zonder Kop.

We zenden er op los hoe goed we zijn. Hoe goed het product of dienst is. We zijn minutenlang aan het woord en bedelven de ander met de ene na de andere reden om zaken met ons te doen. Pffffff daar word je moe van en je potentiële klant al helemaal.

OK Even een stapje terug. Hoe zorg je ervoor dat je verhaal goed overkomt op de ander?

Een aantal Super Tips:

De ander kan alleen reageren op de laatste 30 seconden van wat je zegt.
Wanneer jij 20% van de tijd aan het woord bent en ander 80%, heeft de ander pas het gevoel dat het 50/50 is.

De ander wil graag gehoord en gezien worden. Luister eerst en vraag wat de ander nodig heeft. Bijvoorbeeld:
Wat is je grootste uitdaging?
Waar lig je ’s nachts wakker van?
Welke doelen wil je bereiken?
Wat heb je nodig?

Wanneer je helder hebt wat de ander écht nodig heeft, dan kan je vertellen wat de drie redenen zijn waarom met jou samen te werken. Én doe dat dan binnen 30 seconden.

Samengevat:
20/80 = 50/50
30 seconden communicatie toepassen
Inspirerende vragen stellen die tot de kern van de zaak komen
3 redenen waarom met jou samen te werken (helder en duidelijk!)

Deel dit op:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Bekijk ook:

noodfonds

Noodfonds

Houd ondernemers Boven de Lijn Uithoorn, 17 maart 2020 Wij starten een noodfonds: Houd ondernemers Boven de Lijn. Vandaag heb ik € 5.000 gestort. Een

Lees verder »

Ja, ik wil meer informatie over het Noodfonds!

Meld je aan